Microsoft and Startup Delta join forces to help the growth of startups and scale-ups in NL

Microsoft en StartupDelta gaan samenwerken

voor groei van startups en scale-ups in NL

Microsoft en StartupDelta hebben een samenwerkingsverband getekend om hun krachten te bundelen bij het ontwikkelen van activiteiten die het Nederlandse startup- en scaleup-ecosysteem versterken en technologisch onderwijs op breed niveau stimuleren op innovatieve gebieden, zoals artificial intelligence (AI) en kwantumtechnologie.

De samenwerking bestaat uit vier bouwstenen:

Educatie
Microsoft en StartupDelta bundelen hun krachten om invloed uit te oefenen op het Nederlandse onderwijs om cloud- en AI-vaardigheden van IT-professionals en ontwikkelaars te stimuleren.

Startups
Microsoft en StartupDelta zullen op dit gebied samenwerken om Nederlandse startups te werven voor hun gezamenlijke ecosysteem en daarbij hun groei te bevorderen. Microsoft gaat door met het verstrekken van gratis Azure-tegoeden en technische bronnen. StartupDelta gaat door het met verbinden van startups met zakelijke innovators. Microsoft en StartupDelta zullen een gezamenlijke inspanning leveren in het aanbieden van bedrijfsmiddelen die startups helpen bij het bouwen van cloud-businessmodellen, het voorzien van werkruimtes en het organiseren van verdiepende kennissessies over onderwerpen als AI en kwantumtechnologie.

Scale-ups
Microsoft en StartupDelta zullen samenwerken om het succes van Nederlandse scaleups te vergroten. Microsoft biedt deskundige ondersteuning, toegang tot klanten, executive coaching en Azure-credits in het programma ‘Microsoft Accelerator for Scaleups’. Microsoft en StartupDelta zullen ook samenwerken om op AI-gebaseerde oplossingen te ontwikkelen met Nederlandse startups, scale-ups of individuele ontwikkelaars die voldoen aan de behoeften van Nederlandse Microsoft-klanten.

Quantum
Microsoft en StartupDelta zetten de eerste stappen naar een ‘Quantum Coalition’ waarin wetenschap, overheid en de technologie-industrie samenkomen om de unieke positie van Nederland op het gebied van kwantumtechnologie te verstevigen.

Jean-Philippe Courtois, Executive Vice President en President, Global Sales, Marketing en Operations bij Microsoft: “Technologische innovaties, zoals AI en kwantum, ontwikkelen zich op een steeds hoger tempo. Wij zijn ervan overtuigd dat de kracht van deze innovaties organisaties in staat stelt om agile te zijn en meer te bereiken. Door samenwerkingsverbanden zoals wij met StartupDelta hebben, kunnen startups en scaleups deze technologieën gebruiken om een concurrentievoordeel te krijgen.”

Special Envoy van StartupDelta, Constantijn van Oranje: “Ik juich de diepgaande inzet van Microsoft aan het Nederlandse startup ecosysteem erg toe. Als startups en multinationals samenwerken, kunnen ze elkaar helpen om te innoveren en te groeien. StartupDelta kijkt ernaar uit om met Microsoft samen te werken om de economische en sociale mogelijkheden van kwantumtechnologie en kunstmatige intelligentie te verkennen.”

Contact
Voor meer informatie over dit persbericht, neem contact op met Rutger Huizenga, StartupDelta.
Mail: rutger@startupdelta.org
Mobiel: 06-52519583

Microsoft Persdesk
Email: persdesk@microsoft.com
Tel: + 31 20 500 25 55

Op de bijgevoegde foto staan van links naar rechts: Cara Antoine (Director Marketing & Operations Microsoft Nederland), Constantijn van Oranje (Special Envoy StartupDelta), Ernst-Jan Stigter (General Manager Microsoft Nederland), Jean-Philippe Courtois (Executive Vice President and President, Microsoft Global Sales, Marketing and Operations).

Over StartupDelta
StartupDelta zet zich met publieke en private partners in voor het versterken en verbinden van het Nederlandse startup-ecosysteem om startups verder te helpen bij het realiseren van hun wereldwijde groei potentieel. De ambitie van StartupDelta is om van Nederland het meest aantrekkelijke vestigingsland voor startups van Europa maken, zodat innovatieve ondernemers sneller kunnen starten, groeien en internationaliseren. StartupDelta wordt geleid door Startup Envoy Constantijn van Oranje.